V vse strastnejšem delu Marija Preglja, enega najpomembnejših povojnih slovenskih modernistov, je miza ali omizje, kot na primer na tem pompejansko rdečem “banketu” z mrtvo ptico, ki zaznamuje lakoto ali tako konkretno kot simbolno osiromašenje, ponavljajoč se motiv. Najprej se pojavi na nekaj slikah, ki so nastale takoj po drugi svetovni vojni in ki kažejo prizore iz taborišč za vojne ujetnike, kar je umetnik sam izkusil kar dvakrat. Ta slika nam obenem kaže Pregljevo obujeno zanimanje za antiko in klasične avtorje (ob izteku štiridesetih let je ilustriral Homerjevo Odisejo in Iliado). Kar združuje moderno izkušnjo nasilja in grozodejstev druge svetovne vojne z antiko, je vprašanje človeka: je kaj hujšega od tragedije? Ali obstaja hujša izkušnja, kot je tista znotraj še vedno urejenega univerzuma tragedije?
Mere
130,7 x 162,5 cm
Materiali
platno
Tehnike
mešane tehnike
Tip dela:
slika
Signatura:
sign.,dat.d.sp.:Pregelj 62
Inventarna številka
812/S
Zbirka
Slikarska zbirka
MG+
Moderna galerija
Cankarjeva 15, 1000 Ljubljana
T: +386 1 2416 834
E: info@mg-lj.si
+MSUM
Muzej sodobne umetnosti Metelkova
Maistrova 3, 1000 Ljubljana